طراحی سایت

اقامت موقت استرالیا

سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵ ب.ظ

جهت اقدام برای این نوع ویزای موقت باید از فرم جداگانه IMM5257 استفاده نماید. 
اگر جواب شما به هر یک از سوالات شماره 3تا 7 این فرم مثبت باشد، باید فرم Schedule1 (شماره 4 در زیر) را تکمیل و به همراه لطفا اصل گذرنامه خود را ارسال نفرمایید. درصورت نیاز به گذرنامه شما، دستورات لازم به آدرس ایمیلی که در فرم درخواست خودگنجانده اید فرستاده خواهد شد. 
لطفا اصل هیچ مدرکی را ارسال نفرمایید مگر آنکه در لیست مدارک لازم در زیر، اصل آن مدرک درخواست شده باشد. 
بایدترجمه اصلی مدارکی که اصل آنها به انگلیسی یا فرانسه نیست ارسال گردد. 
تصمیم گیری در مورد درخواست های ویزا بر اساس اطلاعات موجود در پرونده صورت می گیرد.ارائه پرونده به صورت ناقص و بدون ارائه همه مدارک لازم ممکن است منجر به رد درخواستو یا تاخیر در رسیدگی به پرونده گردد. 
لطفابرنامه سفر خود را قطعی نکنید مگر آن که ویزای خود را از سفارت دریافت کرده باشید. 
همه متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه نمایند: 


1- فرم درخواست روادید اقامت موقت از خارج از کانادا (IMM5257) 
هر فردمتقاضی درخواست خود ارائه نمایید. 
2- فرم اطلاعات خانوادگی 
هر فردمتقاضی 18 سال و به بالا الزم است این فرم را تکمیل نماید 
3- فهرست باز بینی مدارک (IMM5484) 
4- فرم Schedule1 – درخواست روادید اقامت موقت ازخارج از کانادا (IMM5257-Schedule1) اگر در مورد شما صدق میکند 
5- فرم اعلام قانونی رابطه عرفی(IMM5409) اگر درخواست شما صدق میکند 
6- فرم استفاده از نماینده(IMM5476) اگر در مورد شما صدق میکند 
مهم:لطفا فرم ها را با دقت و با اطلاعات کامل پر کنید. 
فرم های روادید را لطفا به صورت الکترونیکی( با استفاده از کامپیوتر) تکمیل فرمایید وصفحه5 فرم IMM5257 ( شماره 1 در بالا) را نیز که حاویبارکد اختصاصی شما است چاپ نموده و به همراه درخواست روادید ارائه نمایید. 
افراد 18سال و بالاتر باید هر یک فرم های درخواست خود را تاریخ گذاشته و امضا نمایند. فرمدرخواست افراد زیر 18 سال لازم است توسط یکی از والدین و یا قیم قانونی ایشانتاریخ گذاشته و امضا گردد. 
شمارهتماس در ایران را فراموش نکنید. یک آدرس ایمیل که متقاضی به آن دسترسی داشته باشدبسیار مفید خواهد بود. 
7- درصورتی که فرزند زیر 18 سال به همراه یکی از والدین یا بدون والدین خود سفر میکند،ارائه مدارک حضانت و اجازه نامه از والدین و یا والد دیگر که به این سفر نمی رود،ضروری است. لطفا فتوکپی یک مدرک شناسایی عکس دار از هر یک از والدین را در اینمورد ارئه فرمایید. 
8- عکس 
دو قطعه عکس گذرنامه(4.5ˣ3.5)جدید با زمینه سفید برای هر متقاضی. 
عکس های روتوش شده که به متقاضی شباهت ندارند پذیرفته نخواهد شد.لطفا عکس ها را به گوشه سمت راست و بالای صفحه اول فرم درخواست روادید منگنه نمایید. 
9- اصل رسید پرداخت هزینه ویزا. لطفا اطمینان حاصل کنید که مبلغ مربوطه را درست پرداخت نموده اید. هر فرد متقاضی باید هزینه روادید مربوطه را پرداخت نماید. افراد یک خانواده می توانند جمع مبالغ قابل پرداخت را در یک فیش پرداخت نمایند و اصل فیش بانکی را به همراه درخواست همه افراد خانواده در یک پاکت ارسال نمایند. 
10- قبض بارنامه برگشتی پس کرایه و پاکت که روی آن آدرس پستی خودرا درج نموده اید در صورتی که مایلید مدارک، گذرنامه و تصمیم نهایی پرونده خود رااز طریق یکی از شرکت های حمل و نقل( آرامکس، دی اچ ال، و یا تی پی جی) دریافت نمایید. 
11- فتوکپی صفحه اول ( صفحه مشخصات فردی) گذرنامه هر متقاضی ویزا و فتوکپی صفحاتی از گذرنامه قدیم و جدید که نشان دهنده روادید کشورهای مختلف در 5 سال گذشته باشد. 
هرفرد متقاضی ویزا باید برای خود گذرنامه جداگانه اشته باشد. 
توجه داشته باشید که گذرنامه شما باید حداقل 3 صفحه خالی داشته باشد.لطفا اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما تا6 ماه پس از تاریخ بازگشت شما از کانادااعتبار خواهد داشت. 
12- ترجمه رسمی همه صفحات شناسنامه برای هر متقاضی 
13- مدرکنشان دهنده وضعیت مالی شما و همسرتان : 
اصل گواهی بانکی جدید که در زمان درخواست بیش از یک ماه از تاریخ آن نگذشته باشد( برای همه/ هر حساب بانکی جاری/ پس انداز، سپرده کوتاه مدت یا بلندمدت). گواهی بانکی باید حاوی نام شما و/یا همسرتان، تاریخ افتتاح حساب، ماندهحساب، تراز میانگین و/یا گردش حساب باشد. 
گواهی های بانکی به شما پس فرستاده نخواهد شد. لطفا اصل مدارک بانکی خود را ارسال نفرمایید. 
14- مدرکنشان دهنده هر نوع منبع درآمد ناشی از تجارت، اشتغال، اجاره، حقوق بازنشتگی، وغیره برای شما و همسرتان 
تنها نامه ها باید اصل باشند. از ارسال اصل سایر مدارک خودداریفرمایید. مدارک بر شما بازگردانده نخواهند شد. 
مدرک نشان دهنده اشتغال به کار شما و همسرتان: 
اصل نامه جدید اشتغال به کار، نامه باید حاوی سمت، حقوق و طول مدت استخدام و سایر جزئیات باشد. ویا مدرک نشان دهنده کسب شخصی متعلق به شما و همسرتان: کپی جوازکار معتبر و نامه تاییدیه از صنف مربوطه، آگهی در روزنامهرسمی، لیست بیمه کارمندان و یا کپی سایر مدارک کاری مانند قراردادها که دال بردرآمد حاصل از کسب باشد. اصل گواهی بانکی جدید برای همه / هر حساب ابنکی کاری (نشان دهنده گردش کار، تراز و غیره ) که در زمان درخواست بیش از یک ماه از تاریخ آن نگذشته باشد. ویا مدرک نشان دهندهدرآمد ناشی از منابع دیگر برای شما و همسرتان: به عنوان مثال، کپی مدارک معتبر دال بر دریافت مستمری بازنشتگی در حال حاضر، و/یا کپی مدرک نشان دهنده درامد ناشی از اجاره املاک، و/یا مدرک نشان دهندهدرآمد ناشی از بهره بانکی، و/یا نامه تایید شده از بانک نشان دهنده اوراق مشارکت وغیره. متقاضیان دیدار از اقوام د رکانادا می توانند مدارک زیر را نیز ارائه فرمایند: 15- دعوتنامه از میزبانتان در کانادا. توجه داشته باشید که محضری بودن دعوتنامه الزامی نیست. 16- مدرکنشان دهنده وضعیت اقامت اقوامتان در کانادا یعنی کپی پشت و روی کارت اقامت دائم یا کپی کارت تابعیت کانادا با گذرنامه کانادایی یا کپی مدارک اقامت موقت ایشان مانند مجوز تحصیل یا مجوز کار موقت 17- مدرک نشلان دهنده در آمد فرزندان و میزبانتان کپی جدیدترین برگ پرداخت مالیات Revenue CanadaNotice of Assessment . در صورتی که مدرک مذکور در دسترس نباشد، T4 و گواهی اشتغال به کار که نشانگر حقوق ایشان باشد، به همراه فیش حقوقی. 18- مدرکنشان دهنده موقعیت مالی میزبانتان و توان پرداخت هزینه سفر شما توسط ایشان: گواهی بانکی جدید برای حساب پس انداز، سپرده کوتاه مدت یا بلند مدت که حاوی نام ایشان، مانده حساب و تاریخ افتتاح حساب باشد. متقاضیان روادید دیدار تجاری ( ملاقات کاری-تجاری، کنفرانس، یا مصاحبهبا مسئولین مهاجرت به استان ها باید مدارک زیر را نیز ارائه نمایند: 19- دعوتنامه از کانادا نامه باید حاوی جزئیات و اطلاعات دقیق درباره علت سفر، تاریخ و محل تشکیل جلسات مورد نظر، نام و نشانی رابط ها در کانادا و جزئیات محل اقامت ومخارج سفر شما باشد. 20- نامه ازطرف کارفرما و یا سازمان فرستنده در ایران( اگر در مورد شما صدق می کند ) نامه باید حاوی جزئیات و اطلاعات دقیق درباره علت سفر، تاریخ و محلتشکیل جلسات مورد نظر، نام و نشانی رابط ها در کانادا و جزئیات محل اقامت و مخارج سفر شما باشد. 21- برنامه سفر در داخل کانادا لطفا برنامه سفر خود را به طور کامل مکتوب فرمایید. برنامه سفر بایدشامل تاریخ بازدید و مکان های مورد بازدید با جزئیات و نیز هرگونه برنامه غیر کاری از جمله دیدار اقوام، دوستان و غیره باشد.

منبع: اقامت موقت استرالیا

  • mohsen farid

نظرات  (۱)

  • سید علی غضنفری
  •  باسلام
    وب خوبی دارید.لذت بردم. به من هم سر بزنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی